فرهنگی
سرداراکبرنژاد مشاور وزیر دفاع: ایران قدرت فعال منطقه ای و بین المللی است
💠سرداراکبرنژاد مشاور وزیر دفاع:

ایران قدرت فعال منطقه ای و بین المللی است



💠مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مثلث ایدئولوژی، مردم و رهبری ایران را به قدرت و بازیگر فعال منطقه ای و بین المللی تبدیل کرده است.

💠به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران، سردار ابوالقاسم اکبرنژاد پیش از ظهر پنجشنبه ۲۷بهمن ۱۴۰۱در یادواره ۴۷ شهید منتسب به خانواده شهدای کارکنان دانشگاه پیام نور مازندران،ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: مجاهدان و شهیدان زنده باید الگوی ما باشند و احترام خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره مورد تاکید است.

💠مشاور وزیر دفاع کشور افزود: اگر ما نگاهی عمیق به پدیده‌های انسانی و جغرافیایی داشته باشیم، می‌بینیم که تغییرات بر اساس جغرافیا است و آن هم بر موقعیت‌های کانونی است که وجود دارد.

💠سردار اکبرنژاد ادامه داد: اگر نگاهی به کشورهای توسعه یافته داشته باشیم، خواهیم دید در سایه توسعه و پیشرفتی که انجام شد بر اساس مقوله جغرافیا و علم یک مثلث استراتژیک شکل می‌دهد که از آن به عنوان یک پدیده حساس نام می‌بریم.

💠وی این مثلث را از سه عنوان قابلیت، تعهد و منابع شکل گرفته، عنوان کرد و افزود: قابلیت عوامل تولید قدرت است که شایستگی‌ها را رقم می‌زند؛ تعهد میل به امنیت و توسعه است و مجموعه آن در معاهدات فی ما بین کشورها شکل می‌گیرد.

💠مشاور وزیر دفاع کشور بیان کرد: منابع و منافع هر دو یکی است، منابعی که راهبردی بوده در سرنوشت و پیشرفت زندگی امروز بشری تعیین کننده است، مانند نفت، گاز و منابع زیر زمینی یا منابعی که در تکنولوژی در راستای توسعه علمی استفاده می‌شود، در جهان امروزی و در نهایت منابع سطح زمین که از آن به عنوان منابع استراتژیک نام می‌بریم که برای حیات انسان تعیین کننده است.

💠سردار اکبرنژاد یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی تغییر و تحولات شگرف در حوزه ژئوپولتیک اتفاق افتاده که در حوزه جغرافیا علم و سیاست رقم خورده که همه را رصد و پایش می‌کند؛ این تغییرات موجب تغییر در جهان امروز شد به گونه‌ای که در آسیا قدرت جدیدی به نام چین شکل گرفت، در شرق اروپا روسیه و در جنوب غربی آسیا ایران است.

💠وی خاطرنشان کرد: این تحول در جنوب غربی آسیا برگرفته از ۳ ضلع ایدئولوژی، مردم و رهبری است، تلفیق این مثلث تشکیل یک هندسه قوی را رقم زده به گونه‌ای که ایران گذشته را طی چهار دهه اخیر بازیگری فعال با قدرت منطقه‌ای و تأثیرگذار بین المللی و جهانی خواند.

💠مشاور وزیر دفاع کشور اظهار کرد: اگر جهان را به عنوان یک پیکره انسانی در نظر بگیریم و آن را قلب تپنده ملاک عمل قرار دهیم، ایران به عنوان قلب تپنده این پیکر جهانی است.

💠سردار اکبرنژاد عنوان داشت: ایران به عنوان قلب تپنده چه نتایجی می‌تواند داشته باشد و با گفتمان نوین انقلاب اسلامی و موقعیت‌ها قلب تپنده ای است که دیگر در سلطه جهانی نیست و در تمام مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مستقل است.

💠وی تصریح کرد: جهان امروز اگر این شاهرگ حیاتی یعنی صنعت مدرن را می‌چرخاند به منزله خون آن است که ۸۰ درصد آن از تنگه هرمز است و ۷۰ درصد نفت جهان از این منطقه است و منابع سرشار دیگری در آن نهفته است.

💠مشاور وزیر دفاع کشور گفت: دومین موقعیت، موقعیت استراتژیک است، ارتباط دهنده آفریقا و آسیا و بخشی از جهان از جاده ابریشم تا امروز حلقه اتصال در خشکی و دریا و هوای ایران است و سومین موقعیت ژئو استراتژیک است.

💠وی گفت: انقلاب عظیم برگرفته از جهان بینی وحدانی با الگو گرفتن از نبی اسلام و با شکل مبارزه با قیام سید و سالار شهیدان در مقابل دو قدرت جهانی ایستاده است؛ دو قدرت شرق و غرب متحد در مقابل ما ایستاده‌اند.

💠مشاور وزیر دفاع کشور در پایان افزود: بزرگترین توطئه در این انقلاب با همدستی دو قدرت بزرگ علیه انقلاب به دو دلیل عمده نابودی انقلاب و منع صدور انقلاب به نمایش گذاشته می‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر