مراکز و و احدها



برگزاری جلسه روسای مراکز و واحدهای استان، مدیران ستادی، مدیران گروه استانی و منطقه با حضور دکتر حاجی پور نماینده شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی به میزبانی مرکز آمل
💠دکترحاجی پورنماینده مردم آمل و‌سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛
مجلس از طرح های عمرانی نیمه تمام دانشگاه در لایحه بودجه ۱۴۰۲حمایت می کند
✅دانشگاه پیام نور ،بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی درحوزه عدالت توزیعی در نظام آموزش عالی است
💠دکتر نازک تبارسرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران؛
ساماندهی نیروهای انسانی به معنای تعدیل یا اخراج نیست 
💠به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران ،جلسه روسای مراکز واحد ها و مدیران ستادی و مدیران گروه دانشگاه پیام نور استان مازندران پیش ازظهر روز پنج شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ در دانشگاه پیام نور مرکز آمل برگزار شد.
💠در ابتدای این جلسه دکتر "محمد ابراهیم نتاج "رئیس دانشگاه پیام نور مرکز آمل از تحصیل ۱۸۷۹ نفر دانشجو در ۲۳ رشته کارشناسی و۳رشته کارشناسی ارشد در این مرکز دانشگاهی خبر داد.
💠وی افزود:تجهیز وتعمیر اتاق نگهبانی دانشگاه با صرف حدود۷۰ میلیون تومان هزینه در طی مدت اخیر انجام گرفته است و تمهیدات لازم برای ورودی جدید دانشگاه با همکاری شورا و‌شهرداری آمل درمراحل نهایی است.
 💠وی اعلام کرد: برای تکمیل پروژه سوله ورزشی این مرکز با حمایت مسئولین و پیگیری نماینده مردم آمل ۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است و انتظار می رود که عملیات اجرایی این پروژه پس از سالها انتظار در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
 💠در ادامه دکتر حسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه اعلام کرد: بالغ بر ۱۶ هزار دانشجو، ۱۶۰ عضو علمی و ۵۰۰ کارمند درسطح ۱۵ مرکز و واحد این دانشگاه فعالیت می کنند.
 💠وی ضمن اعلام حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ازاستقلال دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب اسلامی با حمایت بیش از پیش مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس بتواند اهداف و برنامه های توسعه ای را به پیش ببرد.
💠سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران از نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی درخواست کرد اعتبارات ویژه را برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام که بالای ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارند را اختصاص دهند.
 💠وی افزود: این دانشگاه در حوزه فعالیت های فرهنگی، برگزاری اردوهای راهیان نور،برپایی یادواره شهدای کارکنان دانشگاه ، ایجاد مراکز خلاق و نوآوری توانسته اقدامات اساسی و مناسبی رادر یک سال اخیر انجام دهد.
 💠به گفته دکتر نازک تبار بر اساس ابلاغیه وزارت کشور به استانداری ها در هر استان می بایستی پنج خانه خلاق دایر شود که تاکنون سه خانه خلاق توسط دانشگاه پیام نور در این استان راه اندازی شده است.
 💠دکتر نازک تبار همچنین برضرورت آمایش مراکز واحدها، آمایش رشته ها و همینطور ساماندهی املاک و اموال مازاد و اسقاطی در سطح مراکز واحدهای این دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که همه مراکز واحدها در راستای راه اندازی و توسعه رشته های کاربردی و مورد نیاز همکاری کنند و زمینه های لازم برای گسترش کلاسهای مجازی و آزمون های الکترونیکی فراهم شود.
 💠دکتر نازک تبار همچنین از حمایت دکتر کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی جهت تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پروژه های عمرانی این مرکز دانشگاهی قدردانی کرد.
💠 وی از مراکز و واحدها خواست که در خصوص ایجاد درآمدها و کاهش هزینه ها، هماهنگی لازم را داشته باشند
وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه می‌بایستی ۱۰ درصد از نیروهای انسانی دانشگاه پیام نورکاهش یابد و به این اعتبار تا سال ۱۴۰۲ در سطح کشور یکهزاراز کارمندان و پانصد تن از اعضای هیات علمی این دانشگاه می بایستی به دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی حرفه ای و سازمان اموال تملیکی منتقل شوند و این ساماندهی هم در راستای برقراری عدالت نسبی در حوزه منابع انسانی است و ساماندهی نیروهای انسانی به معنی تعدیل و یا اخراج کارمندان نیست.
 💠به گفته دکتر نازک تبار می بایستی توسعه و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در دستور کار روسای مراکز واحدها، مدیران گروه و مدیران ستادی قرار بگیرد.
 💠در ادامه این جلسه دکتر رضا حاجی پور نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با حضور نمایندگان مردم مازندران در کمیسیون تلفیق شاهد اتفاقات مبارکی برای تخصیص بودجه و اعتبارات مناسب برای پیشبرد برنامه های توسعه به ویژه در حوزه آموزش عالی در این استان باشیم.
 💠وی تصریح کرد: مصوبات خوبی را در طول مدت حضورمان در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان گذراندیم و به نمایندگی از ۶۰ مرکز و واحد دانشگاهی در این استان خواستار استقلال همه دانشگاهها از جمله دانشگاه پیام نور هستیم که این دانشگاه توانسته است در طول این سی سال با سربلندی و موفقیت به تحقق توسعه علمی و فرهنگی کشور کمک کند .
💠وی یادآورشد:مطمئناً نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این دانشگاه حمایت کامل خواهد کرد.
 💠دکتر حاجی پور تصریح کرد: دانشگاه پیام نور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در دورترین نقاط کشور حضور دارد و تجربه ی آموزش از راه دور این دانشگاه توانسته بود در سال های کرونایی کمک بزرگی به پیشبرد اهداف نظام آموزش عالی برای سایر دانشگاه‌ها کند و به قطع یقین کسانی که از این دانشگاه مدارج و مدارک علمی را طی کردند، افراد تاثیر گذاری در حوزه های مختلف فرهنگی اجتماعی جامعه هستند.
💠سخنگوی کمیسیون آموزش و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما درباره در برابر هرگونه آسیب و‌تضعیف احتمالی به کلیت و استقلال این دانشگاه ایستادگی خواهیم کرد. 
💠نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق آمادگی دارد که از طرح‌های نیمه تمام عمرانی دانشگاه پیام نور با تخصیص اعتبارات مناسب برای تکمیل و راه‌اندازی آن حمایت کند و از محل پروژه های سفر ریاست جمهوری هم ناظر به ماده ۵۶ در قالب مشارکت بانک ها هم اعتباراتی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دانشگاه تخصیص یافت و انتظار ما است مسئولین استانی و کشوری از دانشگاه حمایت می‌کنند و در اختصاص ردیف های ملی به این دانشگاه اهتمام ورزند.
 💠وی افزود: مردم ولی نعمتان انقلاب هستند و ما هنوز نتوانستیم به صورت کامل و آنطور که شایسته بود؛ دستاوردها و آرمانها و معارف انقلاب و حقایق نظام را به نسل جدید و جوانان اطلاع بدهیم و امیدوار هستیم که دانشگاهها در خصوص جهاد تبیین با همکاری همه اعضای هیئت علمی و دانشگاهی آن این رسالت تاریخی خودش را انجام دهد.
 💠در ادامه این جلسه دکتر شهرام ملانیا جلودارمعاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان مازندران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی نیروهای انسانی و همینطور ساماندهی املاک و اموال مازاد این دانشگاه، این اقدامات را در راستای چابک سازی و انضباط مالی و همینطور برقراری عدالت در توزیع منابع انسانی دانست و از همه روسای مراکز و واحد خواست که در اجرای این طرح ها همکاری متقابل و پیگیری لازم را داشته باشند.
 💠در ادامه هریک از روسای مراکز و واحدها مهمترین مسائل و مشکلات مراکز واحدها و را بیان کردند و‌به ارائه پیشنهادهای لازم پرداختند.
 💠از جمله مهم‌ترین موارد مطرح شده توسط این اعضا و روسا عبارت بود از تخصیص اعتبارات برای پروژه های عمرانی ، توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی، تامین نیروی انسانی، راه اندازی و ازسرگیری دوره های آموزش آزاد، تامین اینترنت برای برنامه ریزی درسی و همینطور همکاری در خصوص طرح های مولد سازی.
 مدیران گروه گروه های آموزشی منطقه و دانشگاه پیام نور در این جلسه هم موارد و مسائل مورد نیاز و دغدغه های خود را مطرح کردند.
 💠در ادامه هریک از مدیران ستادی دانشگاه پیام نور استان مازندران بر ضرورت رفع بی انگیزگی و انسجام و همگرایی بین کارکنان کارکنان، حمایت از برنامه های فرهنگی، مدیریت هزینه ها، تخصیص بهینه اعتبارات برای طرحهای عمرانی، ساماندهی نیروهای انسانی با هدف ظرفیت سازی و توزیع مناسب کمی و کیفی نیروهای شاغل در دانشگاه و دستیابی به عدالت در ارائه خدمات و کاهش هزینه ها افزایش بهره‌وری و کارآمدی و همکاری در انتقال و جابجایی نیروهای انسانی بین واحدها و مراکز و سایر دستگاه های متقاضی، هماهنگی لازم برای بازنشستگی واجدین شرایط و تامین نیروی انسانی با لحاظ تعداد دانشجویان و تشکیل کارگروه های لازم،نظارت بر نحوه حضور اعضای هیات علمی در مراکز واحدها تاکید کردند.
 💠در پایان این جلسه از دکتر "اکبر بهمنی" دانشیار رشته مدیریت دانشگاه پیام نور مرکزآمل به عنوان پژوهشگر برتر حوزه علوم انسانی دانشگاه پیام نور قدردانی شد.
◀️ پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ 
💠روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر