اخبار


آیت الله معلمی عضومجلس خبرگان رهبری درآیین افتتاحیه دوره مطالعاتی تمدن انسان ساز دفترنهاد رهبری دردانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد؛ امروز درراس نظام جمهوری اسلامی،فقیه عادل و باصلابت حضوردارند
💠آیت الله معلمی عضومجلس خبرگان رهبری درآیین افتتاحیه دوره مطالعاتی تمدن  انسان ساز دفترنهاد رهبری دردانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد؛
امروز درراس نظام جمهوری اسلامی،فقیه عادل و باصلابت حضوردارند 
💠دکتر نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران؛
دانشگاهیان پیام نور مازندران آمادگی کامل دارند تا منظومه فکری مقام معظم رهبری در دانشگاه تببین و عملیاتی شود
💠حجت الاسلام و المسلمین علی نامدار مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه پیام نور مازندران؛
آشنایی نسل جدید و جوانان با شرح نظری و عملی زندگی ائمه اطهار(ع)و حکمرانی اسلامی ضروری است

💠به گزارش  روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران آیین افتتاحیه دوره مطالعاتی تمدن انسان ساز تحت عنوان "انسان ۲۵۰ ساله" روز دوشنبه ۲۲ اسفند با حضور آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر دکتر حسین نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران ، حجت الاسلام والمسلمین علی نامدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مازندران ،دکترشهرام ملانیا جلودار معاون اجرایی دانشگاه پیام نور مازندران و شماری از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه در سالن اجتماعات ستاد استان برگزار شد.
 💠در ابتدای این نشست💠حجت‌الاسلام صدرالله قاسمی در خصوص اهداف و ویژگی های این دوره توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: این دوره ها با هدف معرفت افزایی و آشنایی بیشتر اساتید و اعضای هیات علمی با شرح نظری و عملی زندگانی ائمه اطهار(ع)بخصوص اندیشه رهبری درجامعه اسلامی  تبیین می شود و در طول برگزاری این دوره ها بخشهایی از کتاب انسان ۲۵۰ ساله مورد بازخوانی و تبیین قرار می‌گیرد.
 💠حجت الاسلام والمسلمین علی نامدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران با بیان اینکه طرح اندیشه قرآنی حکومت اسلامی با هدف اجرای احکام دینی در عصر غیبت مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از آثار جاویدان و ارزشمند پیرامون اندیشه حکومت اسلامی مبتنی بر اثر ارزشمند "انسان ۲۵۰ ساله"است که  از سوی مقام معظم رهبری در دهه ۵۰ تالیف گردید.
 💠وی تصریح کرد: بایتسی با همکاری اساتید، شیوه های جدیدی در معرفی و آشنایی نسل جوان با داشته های فرهنگی، دینی و علمی این مرز و بوم شکل بگیرد و به نوعی سیره های علمی و عملی زندگی ائمه اطهار (ع،) مورد بازخوانی و مطالعات عمیق تری قرار بگیرد تا به عنوان چراغ راه زندگی انسان ها در عصر کنونی قرار گیرد.
 💠وی از دانشجویان خواست در خصوص حوزه آشنایی با معارف اهل بیت(ع)  با برنامه های فرهنگی و مطالعاتی دانشگاه مشارکت کنند.
 💠دکتر حسین نازک تبار سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران در این نشست با گرامیداشت فرا رسیدن روز شهدا تصریح کرد:برگزاری این قبیل دوره ها در راستای تحقق جهاد تبیین و بیانیه گام دوم  به عنوان منظومه فکری مقام معظم رهبری است و انتظار می رود که مباحث مطروحه در این نشست ها جنبه کاربردی و عملیاتی پیدا کند.
 💠وی اظهارداشت :دانشگاه آمادگی دارد که مباحث مطرح شده در این کارگاه به صورت کتابچه تدوین شود و در اختیار علاقمندان به خصوص اساتید و دانشجویان قرار گیرد.
 💠وی با اشاره به فعال شدن طرح مطالعاتی اندیشه تمدن ساز، دبیرخانه جهاد تبیین و بیانیه گام دوم در این دانشگاه خواستار تداوم  این قبیل مباحثات  در مراکز واحدها شد. وی گفت: می بایستی بسترسازی مناسبی با بهره گیری از ظرفیت فکری اعضای هیئت علمی با رویکرد حل مسئله پیگیری شود و این ظرفیت ها به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود.
 💠سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران اظهار داشت: ما باید به دنبال تبیین و حل مسائل روز جامعه باشیم و انتظار داریم که اساتید درباره مسائل و موضوعات مختلف جامعه راه حل ارائه بدهند و کرسی های آزاد اندیشی هم فعالیت خودشان را بیشتر کنند. وی همچنین بر ضرورت مشارکت اساتید و اعضای هیات علمی در موضوعات کلان جامعه تاکید کرد. 
💠 آیت الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران در تببین اندیشه حکومت دینی از سال ۱۳۴۸ و طرح مباحث مربوط به ولایت فقیه در نجف تصریح کرد: اهمیت و ماهیت امامت اژ  منظر قرآن کریم به گونه‌ای است که دین منهای امامت ناقص است و تکمیل دین در سایه امامت تحقق پیدا می کند.
 💠وی افزود :همانطور که اساس اسلام بر نماز، زکات، روزه. حج و ولایت مبتنی است  اما در این میان بر اساس تاکیدات امامان معصوم (ع)، ولایت امامت و رهبری دینی کلید بندگی و عبودیت خدای سبحان است.
 💠عضو مجلس خبرگان رهبری  رهبری تصریح کرد: ماهیت زندگانی وسیره نظری و عملی ۱۲ تن از ائمه اطهار(ع) و پیشوایان دینی شیعیان یکسان هست و امروز تکیه و تاکید بر ولایت به عنوان کلید حل مشکلات جامعه بشری است.
 💠وی با بیان اینکه امروز دولتی موفق هست که از پشتیبانی ولایت فقیه برخوردار باشد و در سایه ولایت حرکت کند، تصریح کرد؛ اگر تمامی روسای جمهوری، التزام عملی به ولایت فقیه داشتندو پایبند به ولایت بودند، این گرفتاری ها به وجود نمی آمد.
 💠آیت الله معلمی با تجلیل از دولت  دولت انقلابی و مردمی آقای رییسی  تصریح کرد: اگرچه برخی از وزرا و مدیران این دولت ضعیف هستند اما نباید در ولایی بودن، انقلابی بودن، هوشیاری، با صلابت بودن و پایبندی ارکان دولت به ولایت تردید کرد و همه ما لازم است به این دولت کمک کنیم چرا که این دولت در اطاعت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری یک دولت استثنایی است.
💠 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروزه در راس نظام فقیه عادل و رهبر با صلابت قرار دارد. تصریح کرد: ایشان  پا به پای امام راحل (س)حرکت می کنند و تشخیص خبرگان ملت این است که ایشان هم مثل امام رفتار می کنند و  با صلابت و اقتدار زعامت و امامت و‌رهبری نظام اسلامی را به پیش می برند.
💠وی از اهتمام و اقدام دفترنهاد رهبری دانشگاه پیام نور مازندران و‌ همکاری دیگر مسئولان برگزاری این دوره قدردانی کرد.
◀️دوشنبه ۲۲ اسفند۱۴۰۱
💠روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر