اخبار

دکتر علم الهدی مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور درجمع مدیران و مسئولان دانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد؛ رشته های پرمتقاضی و کاربردی دردانشگاه پیام نور گسترش می یابند.
💠دکتر علم الهدی مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور درجمع مدیران و مسئولان دانشگاه پیام نور مازندران اعلام کرد؛
رشته های پرمتقاضی و کاربردی دردانشگاه پیام نور گسترش می یابند.

💠به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران، جلسه روسای مراکز و واحدها، مدیران ستادی و مدیران گروه دانشگاه پیام نور استان مازندران صبح روز پنج شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ با حضور دکتر سید علی علم الهدی مشاور عالی ریاست دانشگاه پیام نور، دکتر علی کریمی فیروزجائی  نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ،دکتر ابوطالب شفقت معاون وزیر کشور، دکتر حسین نازک تبار رئیس دانشگاه پیام نور مازندران در دانشگاه پیام نور مرکز بابل برگزار شد.

💠در این جلسه، دکتر نازک تبار از تحصیل حدود ۱۶ هزار نفر دانشجو و همکاری ۱۵۳ هیأت علمی و ۴۰۰ کارمند در سطح ۱۵ مرکز و واحد  این دانشگاه خبر داد و گفت: برای نخستین بار و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید خوشنام در ۳ خرداد سال جاری در مرکز ساری به خاک سپرده شد.
وی گفت: برای راهیان نور امسال هفت دستگاه اتوبوس مشتمل بر ۲۰۲ دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب با مشارکت بخش فرهنگی و همکاری بسیج دانشجویی اعزام شدند.
وی اعلام کرد: دومین یادواره شهدای منتسب به خانواده کارکنان دانشگاه پیام نور بهمن امسال در مرکز محمودآباد برگزار شد.
 دکتر نازک تبار افزود: دو خانه خلاق در مراکز ساری و تنکابن راه‌اندازی شده است.
وی همچنین با اشاره به آیین نامه نقل و انتقال همکاران اداری به دانشگاه فرهنگیان، فنی حرفه ای و سازمان تملیکی اعلام کرد: تاکنون ۳۸ درخواست برای انتقال به این سازمان ها از سوی کارکنان دانشگاه پیام نور استان مازندران دریافت شد.
به گفته رییس دانشگاه پیام نور استان مازندران با هدف راه‌اندازی مجتمع رفاهی آموزشی در ساختمان ستاد استان در حال انتقال به ساختمان ۱۵ خرداد هستیم و به این منظور از محل سفر ریاست جمهوری ۳۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد که برای بهسازی مراکز ساری و تنکابن تخصیص یافته است و همینطور از محل کمیسیون مربوطه ده میلیون ریال با مساعدت دکتر کریمی فیروزجائی برای بهسازی و تجهیزات مرکز بابل اختصاص یافت.
وی افزود: در بخش ساماندهی اموال و فروش اموال اسقاطی تاکنون ۲۰ میلیارد ریال درآمد توسط این استان کسب شد و همچنین اجاره ساختمان شماره ۲ مرکز ساری در جاده دریا به ارزش ۱۰ میلیارد ریال  منعقد شد و نیز زمین مراکز ساری و بهشهر در راستای تحقق نامگذاری سال به شرکت گیاهان داروئی اجاره داده شد.
 وی افزود: در راستای اجرای مصوبه مولدسازی، دو قطعه زمین در مرحله تهاتر یا تبدیل به احسن قرار گرفته است.
دتر نازک تبار خواستار توسعه رشته‌های کاربردی  در دانشگاه پیام نور استان مازندران شد. به گفته سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران، خرد جمعی و ایثارگری در این دانشگاه‌ها حاکم است و مجموعه همکاران با همدلی همراهی و مشارکت در حال فعالیت هستند.
💠در ادامه دکتر ابوطالب شفقت معاون هماهنگی امور استان‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه‌ها، تربیت نیروهای انسانی و پرورش استعدادهای لازم برای جامعه است، تاکید کرد: وظیفه دانشگاه پیام نور با وضعیت بومی بودن، نیازمند این است که فارغ التحصیلان دانا و خردمند را تربیت کند چراکه این فارغ التحصیلان دانا و عالم با درک درست و دانش صحیح می توانند برای پیشرفت کشور مفید و موثر باشند.
وی تاکید کرد: فضای عمومی نظام آموزش عالی در جامعه باید به گونه‌ای شود که دانش آموختگان آن، تغییرات را در حوزه دانش و خردورزی احساس کنند.

💠 در ادامه، هر یک از روسای مراکز واحدها و مدیران  به بیان مسائل و مشکلات مربوطه در خصوص تامین فضای فیزیکی، تبدیل وضعیت، اجرای چارت تشکیلاتی، تخصیص پست های سازمانی مبادرت کردند.

💠 در ادامه، حجت‌ الاسلام والمسلمین علی نامدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران با قدردانی از حضور دکتر علم الهدی در مازندران به برخی از مشکلات و دشواری ها و نارسایی های پیش رو در برخی از مراکز و واحدها استان اشاره کرد و خواستار کمک و حمایت قاطع مسئولین سازمان مرکزی  دانشگاه از این مراکز واحدها شد. وی  گفت: چنانچه اگر مسئولین در ادوار گذشته در این خصوص ترک فعل مجرمانه داشتند بایستی مورد بازخواست و پیگیرد قرار بگیرند و در عین حال مدیرانی که زحمت کشیدند نیز تشویق شوند. وی افزود: نیاز است که از نیروهای خوب و موثر در این دانشگاه در مناسب و مصادر مختلف استفاده شود. وی خواستار حمایت دانشگاه در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی از قبیل اردوهای راهیان نور برنامه اعتکاف و.... شد.
💠در ادامه، دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از  اراده دولت و مجلس بر این تعلق گرفته است که مشکلات دانشگاه پیام نور را حل کند، تصریح کرد: برخی از مشکلات به دلیل وجود شرایط عمومی حاکم بر کشور است و مجلس هم نمی‌تواند فراتر از اختیارات و توانمندی های دولت عمل می کند با این حال در همان فضا نگاه مجلس به دانشگاه پیام نور در طی مدت همواره مثبت بوده است و همیشه از اهداف و ماموریت های دانشگاه حمایت می کند. دکتر کریمی افزود: دانشگاه پیام نور به گستره ایران اسلامی در سراسر کشور خدمت رسانی کرده است و بخش زیادی از کسانی که وارد این دانشگاه شدند را زنان و دختران تشکیل می دادند و اگر این دانشگاه نبود خیلی از این زنان از تحصیل محروم می شدند و این فرصت مغتنمی برای تحصیل در این دانشگاه بود.
دکتر کریمی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با قوت به کار خود ادامه می دهد و تنها دانشگاهی  بوده است که در حوادث اخیر هیچ مورد گزارش منفی مشاهده نشده است و این نشانگر حاکمیت روحیه انقلابی گری در این دانشگاه است.

💠دکتر سید علی علم الهدی مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور با قدردانی از زحمات همکاران علمی و اداری در بهبود فضای حاکم بر دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه در سه حوزه انتقال نیروها، املاک و ساختمان‌ها و بودجه در حال چاره اندیشی است و چرا که برای پیشبرد اهداف و برنامه های  خودش نیازمند است که با مدیریت درست و برنامه ریزی اصولی بتواند ماموریتش را ادامه دهد.
وی افزود: بخشی از این مشکلات و دشواری های مالی به دلیل کاهش جمعیت دانشجویی است که بایستی بخشی از نیروهای انسانی ما به سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر انتقال یابند.
مشاور عالی رییس دانشگاه پیام نور تصریح کرد: در نقل و انتقال همکاران اداری به سازمان هایی که طرف تفاهم‌نامه با دانشگاه پیام نور هستند، شان و منزلت همکاران لحاظ می‌شود و به دنبال این هستیم که هویت، شخصیت و همه جوانب انسانی در این نقل و انتقالات حفظ بشود و در این راستا تاکنون بخش از نیروهای دانشگاه به تات، سازمان اموال تملیکی، دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه فرهنگیان منتقل می  شوند.
 وی افزود: سیاست دانشگاه به دنبال این است که از رشته‌های پرمتقاضی و پرکاربردی استفاده کند.
وی اظهار داشت: مشوق هایی را برای انتقال اعضای هیات علمی به دانشگاه های دیگر به کارگرفته می شود.
وی افزود: می‌بایستی همه ارکان دانشگاه برای برون رفت از این وضعیت همکاری کنند و  مشارکت همدلانه داشته باشند وی از استان مازندران به عنوان یک استان پر استعداد و پر ظرفیت یاد کرد و گفت: تحقق ماموریت های دانشگاه در این استان به کمک مدیران و همکاری مجموعه دانشگاه قابل میسر است و این اتفاقات می‌تواند زمینه‌های لازم برای مدیریت  هوشمندانه شرایط کنونی را فراهم کند.
 وی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا پنج سال آینده شرایط موجود در وضعیت دانشگاه پیام نور به یک وضعیت بهتری تبدیل شود و شرایط به حالت اول خودش برگردد.
وی گفت: دانشگاه پیام نور به دنبال توسعه رشته‌های پرمتقاضی و کاربردی است و در این خصوص رشته های جدیدتری را درخواست کردیم.
وی از زحمات دکتر کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به خاطر حمایت های همه جانبه از دانشگاه پیام نور قدردانی کرد.

🗓️ پنج شنبه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱

✍️ روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر