اخبار




حجت الاسلام دکتر محمود شیخ الاسلامی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نورساری فرآیند تحصیلی در دانشگاه پیام نور متمایز است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران ،آیین استقبال از طلیعه مهر ویژه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور مرکز ساری باحضور دکتر شیخ الاسلامی   رئیس دانشگاه پیام نوراستان مازندران و جمعی از مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.در ابتدای این مراسم دکتر نازک تبار رییس دانشگاه پیام نور مرکز ساری از تحصیل 4300نفر دانشجو در این مرکز خبر داددو گفت:امسال 800نفر از طریق کنکور سراسری در این مرکز پذیرفته شدند.

 رئیس دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره به کیفیت آموزشی در این دانشگاه گفت: فرآیند تحصیلی در دانشگاه پیام نور متمایزاست سایر مراکز آموزش عالی است.

حجت الاسلام دکتر محمود شیخ الاسلامی در مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نورساری، فرایند تحصیلی دانشگاه پیام نور را از دیگر دانشگاه‌ها متمایز دانست و گفت: این فرایند تحصیلی اوایل برای کارمندان جذاب بود اما با مشاهده دغدغه جوانان و خانواده‌ها در شکستن سد کنکور، دانشگاه پیام نور پیشگام شد و از طریق مقطع کارشناسی و ارشد فراگیر باب ورود راحت‌تر به دانشگاه را باز کرد اما کیفیت آموزشی را تعدیل نکرد.

وی فرایند آزمون، کناب‌ها و کلاس‌ها را سنگین برشمرد و افزود: از سال ۹۲ تا ۹۴، اقبال فراینده‌ای از دانشگاه پیام‌نور شد و تعداد دانشجویان این دانشگاه به یک میلیون نفر رسید و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور با بیشترین دانشجو است.

دکتر شیخ الاسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در همه شهرستان‌ها یک فضای آموزشی ایجاد کرد تا افراد بدون نیاز به خوابگاه، علم‌آموزی را دنبال کنند، ادامه داد: دانشجو در مرکز پل‌سفید، ساری و تهران یک عنوان کتاب می‌خوانند و یک عنوان سئوال دارند و از لحاظ کیفیت فرقی میان آنها وجود ندارند

دکتر محمود شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه پیام نور استان مازندران با تشریح ابعاد مهم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی،حضور دانشجویان را در محیط علمی یک فرصت مغتنم و مناسب دانست.به گفته دکتر شیخ الاسلامی دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاهها دارای مزایای ارزنده ای است.وی با اشاره به ویژگیهای دوران جوانی تصریح کرد:فضیلت طلبی،آرمان گرایی،حق طلبی  و عدالت خواهی از مهم ترین ویژگیهای این دوران است.

در این مراسم پدر شهید مدافع حرم حسن رجایی فر از دانش آموختگان پیام نور مرکز ساری خاطراتی از فرزند شهید ش را بیان کرد. در ادامه این مراسم حجت الاسلام اسلامی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه پیام نور استان مازندران با اشاره به اینکه امروز همه ما مدیون و مرهون رشادت و فداکاری ایثارگران انقلاب اسلامی هستیم.وی گفت:اگرچه امروز برخی از انقلاب خسته شده اند اما جوانان انقلابی و  پرشور آماده تر از همیشه در صحنه دفاع ازانقلاب ایستاده اند. وی ازآمادگی این نهاد برای حمایت از برگزاری ازدواج دانشجویی،عتبات دانشجویی،دوره های معرفت افزایی ، کرسی های آزاد اندیشی  و فعالیت تشکلهای دانشجویی برای ارائه خدمات فرهنگی به دانشجویان خبرداد.

.

در ادامه این مراسم، دکتر حسین نازک‌تبار، با اشاره به موفقیت ۸۰درصدی این دانشگاه در جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید، تعداد دانشجویان جدیدالورود در مقاطع کارشناسی و ارشد را ۷۹۰ اعلام کرد و گفت: این دانشگاه با ۳۵ عضو هیئت علمی، ۲۸۵ مدرس مدعو و ۸۰ کارمند، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهرستان ساری بوده و تعداد کل دانشجویان آن ۴هزارو ۳۲۶ دانشجو است.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساری، این دانشگاه را قطب الترونیک کشور برشمرد و با اشاره به همبستگی اجتماعی بالا در دانشگاه، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه گسست فرهنگی وجود ندارد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی در حیطه علم و فناوری و رویکرد مناسب دولت تدبیر به مراکز آموزشی، از افتتاح اولین مرکز نوآوری و رشد در ساری خبر داد و این امر را در راستای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت دانست.

 

در این مراسم رضایی فرماندارساری،ناصحی مدیرکل اداری مالی استانداری مازندران،سیدعلی آقامیری عضو شورای شهرساری،سمیه قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده  استانداری،حامد دیانی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری،علیزاده رئیس کتابخانه های شهرستان ساری ،جمعی از مدیران ستادی استان،دانشجویان،اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور ساری حضور داشتند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر